سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده‏اى را خوار دارد ، او را از آموختن علم برکنار دارد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 91 مرداد 24 , ساعت 12:13 عصر
:. ستایش شیطان از زن ها .:


بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ
 

در ملاقاتى که شیطان با حضرت یحیى علیه السلام داشت در ضمن گفت و گوهاى زیادى که با هم داشتند. عرض کرد: یا ((نبى الله !)) امیدوار کننده ترین چیزها پیش من و آن چیزى که پشت من را محکم مى کند و باعث روشنى چشم من مى شود زن ها هستند؛ چون آنها وسیله گمراهى مردم و دام ها و تیرى هستند که به خطا نمى روند. پدرم به فداى آنان باد. اگر آنان نبودند، قدرت نداشتم یک نفر را گمراه نمایم . به وسیله آنها به مقصد مى رسم ، مردم را به مهلکه مى اندازم ، چقدر آنان خوب هستند.
وقتى نیکان بر من غالب شدند و لشکریانم را تار و مار کردند، پیش زنها مى روم ، قلبم روشن و غضبم تمام مى شود. اگر زن ها از ذریه آدم نبودند، من آنها را سجده مى کردم آنان سرور من هستند، جایگاه آنان گردن من است ، آنان را بر گردن خود مى نشانم .
اگر خواسته اى داشته باشند، نه با پا، بلکه با سرانجام مى دهم ؛ چون ایشان مایه امید، قوت کمر، نگه دار، تکیه گاه ، مورد وثوق ، و فریاد رس من هستند.

:. دل خوشى هاى شیطان .:
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ  
شیطان از بعضى کارها، گفتارها و برنامه ها خرسند مى شود! گاهى خوشحالى او چنان زیاد است که فریاد مى زند و آن خبر دل نشین را به فرزندان و دوستان و طرف داران خود مى دهد:
1. امام صادق علیه السلام مى فرماید: آن اندازه که مرگ عالم ، فقیه و دانش مند شیطان را خوشحال مى کند هیچ چیز دیگر او را خوشحال نمى کند.(411)
2. شیطان مى گوید: از جمله کسانى که اندوه مرا بر طرف و سرخوشى و شادابى به من مى دهند و به همین خاطر آنها را بر گردن خود سوار مى کنم ،
زن ها هستند! آنان نور چشمان من اند. وقتى که لعن و نفرین بندگان صالح بر من جمع مى شود، پیش زن ها مى روم . با هم نشینى با آنان تمام ناراحتى بر من بر طرف مى شود.(412)
3. شیطان از الاغ خوشش مى آید، به خصوص اگر الاغ سیاه باشد. مى آیند و با او بازى مى کنند. گاهى آن را مى ترسانند، حیوان مى رمد و صاحب خود را بر زمین مى زند و آنها مى خندند. گاهى خارى زیر دم آن مى گذارند، الاغ بر مى جهد و لگد مى زند. گاهى هم صاحب الاغ مى خواهد از راهى برود که شیاطین دم الاغ را مى گیرند و نمى گذارند برود.(413)
4. از شیطان پرسیدند: کدام طایفه را بیشتر دوست دارى ؟
گفت : دلالان را، چون من به دروغ گویى آنان قانع بودم . آنها قسم دروغ را هم بر آن مى افزایند!(414)
5. وقتى دو نفر با هم نزاع کرده و از هم قهر نمایند، شیطان از خوشحالى در پوست خود نمى گنجد و فریاد مى زند.(415)
6. روزى حضرت سلیمان بن داوود علیه السلام از شیطان پرسید: چه کارى نزد تو محبوب تر است که همان کار نزد خداى متعال منفورترین کارها است . گفت : در هم آمیختن مرد به مرد و زن به زن - مرد با مرد عمل زشتى انجام دهد که آن را لواط گویند و زن با زن عمل زشتى انجام دهد که آن را مساحقه گویند.
7. شیطان از رنگ و لباس قرمز خوشش مى آید؛ چون خون انسان و اغلب حیوانات قرمز است . او با دیدن رنگ قرمز رام مى شود. آن ملعون تشنه خون است و از خون ریزى استقبال مى کند.
8. خنده و قهقهه او را خوشحال مى کند.
9. شیطان از آدم لخت و عریان خوشش مى آید و از او لذت مى برد و در او طمع مى کند. در احادیث آمده است : کراهت دارد انسان لنگ در زیر آسمان یا در میان آب در حمام غسل کند.(
416)
:. شیطان در نطفه اینها شرکت کرده است .:
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ  خداوند درباره نقش شیطان در اموال و اولاد انسانها چنین مى فرماید:
و شارکهم فى الاموال والاولاد
((در اموال و فرزندان آنان شرکت کن )).(464)
درباره چگونگى شرکت شیطان در اولاد انسان حدیثى از حضرت صادق علیه السلام وارد شده که فرمودند: شیطان مى آید و با زن و شوهرى در حال نزدیکى هستند شرکت مى نماید و با آن دو همکارى مى کند.
ابوبصیر عرض کرد: از چه راه شناخته مى شود - که این شخص از نطفه شیطان است یا انسان - حضرت فرمود: به دوستى و دشمنى ما اهل بیت . هر کس ما را دوست داشته باشد، نطفه او از انسان ، و هرکس ما را دشمن داشته از شیطان است .
راجع به کسانى که شیطان در نطفه آنها شرکت جسته ، روایاتى از معصومان علیهم السلام وارد شده : که به بعضى از آنها اشاره مى کنیم .
1. فحاش ؛ امام صادق علیه السلام فرمود:
از نشانه هاى شرکت شیطان - در نطفه بعضى از انسان ها - که تردیدى در آن نیست ، این است که شخص بد زبان باشد. از آن چه مى گوید، و از آن چه درباره او مى گویند، باکى نداشته باشد. (و ناراحت نشود).(465)
نیز آن حضرت از رسول خدا فرمودند: هرگاه مردى را دیدید که باکى ندارد ازا آن چه مى گوید و آنچه به او گفته مى شود پس به درستى که یا از زنا یا از شرکت شیطان - در نطفه او - است .(466)
امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم روایت کرده که آن حضرت فرمود: خدا بهشت را بر بى آبرو و بى شرمى که حیا نداشته باشد، از آن چه گوید و آن چه به او بگویند، حرام زاده است ؛ زیرا اگر از احوالش بازرسى کنى ، یا از زنا است ، یا از شرکت شیطان در نطفه او. به وى عرض شد: آیا در میان مردم شرکت شیطان هم هست ؟ فرمود: آیا گفتار خدا در قرآن را نخوانده اى که به شیطان مى فرماید: شرکت کن با ایشان در مال ها و فرزندانشان .(467)
2. زنا زاده ؛
یکى دیگر از کسانى که شیطان در شکل گیرى نطفه اش نقش داشته ، زنا زاده است . زن و مردى که از راه زنا و فحشا به هم رسیده اند فرزندى از آنها متولد شده شرعى نیست .
عبدالملک بن اعین مى گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم فرمود: هنگامى که شخصى مى خواهد زنا کند در همان وقت شیطان هم دست به کار مى شود و با وى شریک شده و عمل زنا را با هم انجام مى دهند. در همان زمان نطفه آن دو مخلوط مى شود و اولادى که به وجود مى آید از شیطان است .(468)
3. خریدن کنیز از مال حرام ؛
از جاهایى که شیطان در اولاد انسان شرکت مى کند، خریدن کنیز با مال حرام یا مال حرام را مهریه زن خود قرار دادن که شیطان در اولاد او شرکت مى کند.(469)
4. نگفتن بسم الله موقع جماع ؛
وقتى انسان مى خواهد با عیال شرعى خود نزدیکى کند، اگر ((بسم الله )) نگوید، شیطان حاضر مى شود و با آن مرد همکارى کرده و در نطفه او شرکت مى کند.(470)
5. کسانى که این صفات را داشته باشند؛
امام صادق علیه السلام فرمود: کسانى که باکى نداشته باشند، از آن چه به مردم مى گویند و یا مردم به آنها مى گویند، کسانى که باکى نداشته باشند که مردم آنها را در حال گناه و معصیت ببینند، کسانى که غیبت دیگران را کنند، کسانى که عشق و علاقه به حرام دارند و آنهایى که علاقه به زنا دارند شیطان در نطفه آنان شرکت داشته است .
6. جماع در اول و نیمه ماه ؛
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: اگر یکى از شما بخواهد با عیال خود نزدیکى کند، باید اول و نیمه ماه نباشد؛ زیرا شیطان هم در این دو زمان مى خواهد صاحب فرزند شود که مى آید و با انسان در جماع شرکت مى کند. اگر فرزندى از آنان به وجود آید شیطان در آن شریک است .(471)
در پایان لازم است اقوال مفسرین در رابطه به شرکت شیطان در اولاد انسان را بیان کنیم . راجع به آن چه خدا به شیطان فرمود: در اولاد انسان شرکت کن ، ایشان چند قول گفته اند: یکى این که : شیطان انسان را به وسایل حرام و زنا و امثال آن دعوت مى کند.
2. وادار کردن انسان به این که فرزندان خود را به نام هاى بت ها بگذارند؛ مانند: عبدالعزى و عبدالات ، که نام دو بت ، در جاهلیت بود، (یعنى بنده عزى و بنده لات ).
3. این که فرزندان انسان را به گمراهى مى کشد مانند این که آنها را به کیش هاى باطل و کارهاى زشت دعوت مى نماید.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ