سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاد، کلید اُنس گرفتن است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 91 آذر 20 , ساعت 2:22 عصر

چگونه دوستان را به مسجد رفتن دعوت کنیم


برای آوردن دوستتان به مسجد می بایست باصبروحوصله این کار را انجام دهید

برای آوردن دوستتان به مسجد می بایست باصبروحوصله این کار را انجام دهیدواز طرفی هرچه قدر شمابتوانید مسجد ونماز جماعت را به زیبایی برای دوستتان معرفی کنیدوبرای اوجذابیت ایجاد کنید او مشتاق تر خواهد شدوازبرنامه های متنوع مسجد اورا مطلع کنید ودر آن برنامه ها اورا شرکت دهید ودر کنار این موارد ازفضیلتهای مسجد ونماز جماعت در مسجد برای او بگویید که میتوانید از روایات اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین در این مورد استفاده نمایید.مثلا در باب فضیلت مسجد روایت داریم که:رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: "خداى متعال فرموده است: توجه داشته باشید که خانه‏ هاى من در زمین مساجد است و همان گونه که ستارگان براى زمینیان نورافشانى مى‏کنند، مساجد نیز براى اهل آسمان نورافشانى مى‏کنند. توجه داشته باشید! خوشا به حال کسى که مساجد خانه‏ اش باشند. توجه داشته باشید! خوشا به حال بنده ‏اى که در خانه خود وضو بگیرد، سپس در خانه من به دیدار من بیاید. توجه داشته باشید! بر دیدارشونده است که دیدارکننده را گرامى بدارد. توجه داشته باشید! کسانى که در تاریکیها به مساجد مى‏روند، در روز قیامت نور درخشنده‏ اى خواهند داشت." ودرروایات دیگری آمده است:... امیر المؤمنین علیه السّلام مى‏فرمایند: "کسى که به مساجد رفت و آمد کند، یکى از هشت چیز را بدست مى‏آورد: برادرى که در راه خدا از او استفاده کند، دانشى برگزیده، نشانه‏ اى محکم، رحمتى که منتظر او بوده، سخنى که او را از نابودى حفظ کند، سخنى که او را به هدایت راهنمایى کند یا بخاطر ترس یا شرم گناهى را ترک کند."(1)

بیان کردن اینگونه روایات باعث ایجاد انگیزه میشود.همچنین روایاتی که در باب فضیلت نماز جماعت در مسجد آمده است:پیامبر اکرم صلی الله علیه واله میفرمایند: اما فضل نماز جماعت: صفهاى نماز جماعت امتم در زمین مانند صفهاى فرشتگان است در آسمان و یک رکعت نماز جماعت بهتر از بیست و چهار رکعت است که هر رکعتش نزد خدا از عبادت چهل سال محبوبتر است. ویا درروایت دیگری می فرمایند: اگر کسى نماز مغرب و عشاء و صبح را با جماعت‏ در مسجد بگزارد، چنان است که گویى تمام شب را شب‏زنده‏دارى کرده است‏.(2)

باتوجه به اینکه مرقوم داشته اید دوستتان فردخوبی است انشاالله بیان این موارد برای ایشان مفید خواهد بود.


پی نوشت:
(1)ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه بندرریگى ؛ ؛ ص59
(2)روضة الواعظین / ترجمه مهدوى دامغانى / / 591 / مجلس پنجاه و ششم در تشویق به انجام کار پسندیده و اداى امانت موفق و پیروز باشید



لیست کل یادداشت های این وبلاگ