سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى از شما نگوید خدایا از فتنه به تو پناه مى‏برم چه هیچ کس نیست جز که در فتنه‏اى است ، لیکن آن که پناه خواهد از فتنه‏هاى گمراه کننده پناهد که خداى سبحان فرماید : « بدانید که مال و فرزندان شما فتنه است » ، و معنى آن این است که خدا آنان را به مالها و فرزندان مى‏آزماید تا ناخشنود از روزى وى ، و خشنود از آنرا آشکار نماید ، و هر چند خدا داناتر از آنهاست بدانها ، لیکن براى آنکه کارهایى که مستحق ثواب است از آنچه مستحق عقاب است پدید آید ، چه بعضى پسران را دوست دارند و دختران را ناپسند مى‏شمارند ، و بعضى افزایش مال را پسندند و از کاهش آن ناخرسندند . [ و این از تفسیرهاى شگفت است که از او شنیده شده . ] [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 92 خرداد 9 , ساعت 11:37 صبح

عادی‌سازی بدحجابی؛ پرونده جدید شبکه‌های ضد عفاف


شبکه‌ها و محافل سازماندهی شده ترویج بدحجابی در کشور، همزمان با آغاز طرح عفاف و حجاب فاز جدیدی ازفعالیت‌ها را برای عادی‌سازی بدحجابی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این شبکه‌ها و محافل با استخدام تعدادی از زنان و دختران و پرداخت حقوق ماهیانه به این افراد، از آنان می‌خواهند که با وضعیت ظاهری نامناسب و غیرمتعارف به پرسه‌زنی در سطح شهرها، پارک‌ها، مراکز خرید و اماکن عمومی اقدام کنند.

رضاشاه‌هایی که در سایه هستند!

کشور ما ایران، جامعه‌ای اسلامی است. جامعه‌ای که مردم آن در برهه‌های مختلف تاریخ برای دفاع از ارزش‌های مذهبی خود تا پای جان ایستادگی کرده‌اند و امروز نیز همچنان نفوذ باورهای عمیق مذهبی را در بین آحاد ملت جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم. شاید یکی از مهم‌ترین مصادیق گرایشات ریشه‌دار دینی را بتوان در مورد مسأله حجاب جست‌وجو کرد. حافظه تاریخی مردم ایرانی هرگز مقاومت زنان عفیف ایران را در مقابل فشار رضاخان برای کشف حجاب فراموش نمی‌کند. اما مشاهده برخی هنجارشکنی‌ها در مورد مسأله حجاب در جامعه امروز و برنامه‌ریزی‌های گسترده و سازماندهی شده برخی محافل و شبکه‌ها برای ترویج بدحجابی و ارائه الگوهای غربی به زنان جامعه اسلامی اهمیت توجه به حجاب را دوچندان می‌کند.

قانونی که تاکنون اجرا نشده!

متأسفانه در سال‌های اخیر به ویژه پس از تصویب طرح عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور، شاهد ظاهرنمایی بدحجابی‌ها بوده‌ایم؛ بدحجابی‌هایی که گاهی با حرمت‌شکنی همراه بوده و برخی از زنان در سطح خیابان پشت ماشین یا در داخل مترو اقدام به کشف حجاب می‌کنند.

به نظر می‌رسد چنین رفتارهایی در جامعه اسلامی ایران ناشی از یک خلأ یا خوراک فرهنگی خاص باشد که در این میان رسانه‌هایی چون ماهواره و اینترنت نقش بسزایی دارند. سید جلال یحیی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره معتقد است، گروهی از افراد بدحجاب تحت تأثیر رسانه‌ها و کارهای تخریبی و تهاجم فرهنگی قرار دارند و به شکل انفعالی اینگونه در جامعه ظاهر می‌شوند. وی بر این باور است که با انجام کار فرهنگی می‌توان این دسته از افراد را تحت تأثیر قرار داد. اما بخش دیگری از این افراد سربازهای شبکه‌های جهانی مخالف ایران هستند. یحیی‌زاده با اشاره به این‌مطلب تصریح کرد: از آنجایی که تمام مردم دسترسی به ماهواره و شبکه‌های اینترنت و رسانه‌های فراگیر ندارند، این افراد به شکلی هماهنگ با شبکه‌های جهانی به صورت عیان و با ظاهر هنجارشکن در جامعه ظاهر می‌شوند.

یحیی‌زاده با اشاره به دستگیری باند مروج بدحجابی در قم در هفته‌های اخیر ادامه داد: این افراد سربازان بیگانه هستند و در ازای دریافت پول برای آنان مزدوری کرده و می‌کوشند تا فرهنگ و هنجارهای جامعه اسلامی را تخریب کنند.

وی تصریح کرد: با چنین افرادی نمی‌توان با بستر فرهنگی مواجه شد و به طور یقین باید با آنها برخورد قضایی صورت گیرد.

بدحجابان، بازاریاب بی‌ مواجب کالاهای غرب

بعضی کارشناسان اقتصاد را زیربنای کلیه امور سیاسی و فرهنگی می‌دانند و معتقدند در سایه توفیق اقتصادی می‌توان سایر عرصه‌ها را نیز به دست آورد. چنان که لابی‌های صهیونیستی شاهرگ اقتصادی دنیا را در دست دارند.

جواد صبور آقچه کندی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با حضور سازماندهی شده افراد بدحجاب در جامعه تصریح کرد: غربی‌ها کالاهای خود را در سطح انبوه تولید و به تمام نقاط جهان صادر می‌کنند.
این کالاها در صورتی بازار مصرف خواهد داشت که فرهنگ مصرف آنها نیز به همراه خود کالا به کشورهای دیگر صادر شود. در این صورت آنها می‌توانند مسائل دینی و فرهنگی کشورهای هدف را تحت سلطه خود درآورند.

پروژه‌ عادی‌سازی «نابهنجاری بدحجابی»

به باور بسیاری از کارشناسان علوم رفتاری بروز هنجارشکنی در سطح جامعه رفته رفته سبب عادی به نظر رسیدن یک رفتار ناهنجار و غیرعادی می‌شود. این مسأله موجب می‌شود بسیاری از افراد به شکلی ناخواسته از آن رفتار تبعیت کنند. محافل و شبکه‌های مروج بدحجابی در حال اجرای طرح‌هایی برای عادی نشان دادن بدحجابی در جامعه هستند. سید جواد یحیی‌زاده تعداد افرادی را که به شکل ناخواسته و صرف تقلید به بدحجابی روی می‌آورند، نسبت به افرادی که به شکل عمومی و سازماندهی شده بدحجاب هستند را بیشتر دانست و تأکید کرد: با چنین افرادی باید برخورد قاطعی صورت گیرد زیرا حضور زنان بدحجاب در جامعه شایسته یک جامعه اخلاقگرای اسلامی نیست.

برخورد فرهنگی و انتظامی متناسب

شاید حضور افراد بدحجاب که برخی از روی عمد و گروهی دیگر از روی غفلت اینگونه در جامعه ظاهر می‌شوند، برخورد و کنترل این رفتار را از سوی مسئولان ذی‌ربط با مشکل مواجه سازد زیرا از یک سو ابزارهای فرهنگی و از سوی دیگر برخورد‌های اجتماعی و قضایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

یحیی‌زاده با تأکید بر این مطلب افزود: کار نیروی انتظامی در برخورد با مسأله بدحجابی باید به صورت غربالگری باشد و این افراد را باید کاملاً از یکدیگر متمایز کرده و به حسب مورد، برخورد فرهنگی یا برخوردهای انتزاعی صورت گیرد.

صبور آقچه کندی نیز روش‌های فرهنگی مقابله با بدحجابی را بسیار مؤثر دانست و تمهیدات متفاوت فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و قضایی را با رعایت عطوفت اسلامی روشی کارآمد برای مقابله با امواج تهاجم فرهنگی به شمار آورد.

تهاجم، حاصل تغافل

شاید این سؤال در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد که از چه زمانی تهاجم فرهنگی علیه ارزش‌های نبایدین جامعه ما شکل گرفت؟ به طور یقین تهاجم حاصل تغافل است. یحیی‌زاده با اشاره به تجربه موفق اروپا در مقابله با اسلام در اندلس خاطرنشان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب، آمریکا و اروپا می‌خواستند این تجربه را در کشور ما تکرار کنند.

وی در پاسخ به این سؤال گزارشگر «جوان» که چرا در اوایل انقلاب این تحرکات دشمن نسبت به امروز ناموفق‌تر بود، گفت: ما در این چند سال بیشتر به جنبه‌های علمی و اقتصادی توجه کرده‌ و از مباحث فرهنگی غافل شده‌ایم.

ضمن آنکه دشمن نیز با مطالعه و کسب تجربه راه‌های جدید‌تری را برای نفوذ در باورها و فرهنگ ما به دست آورده. اینترنت و شبکه‌های رسانه‌ای نیز دنیا را به صورت یک دهکده کوچک درآورده است.

غنای ارزش‌های جامعه ایرانی، سدی در برابر ارزش‌‌های غربی

مردم ایران در طول تاریخ بارها با تهاجم بیگانگان مواجه شده‌‌اند اما فرهنگ عمیق و تأثیرگذار این ملت فرهنگ‌های بیگانه را در خود حل کرده است.

حجاب بخشی از فرهنگ ملی و دینی مردم ماست. فرهنگی که با کمی توجه مسئولان ذیربط همچنان با قوت در میان ما باقی خواهد ماند.

رجانیوز



لیست کل یادداشت های این وبلاگ