سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریفترین شرف، دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 خرداد 22 , ساعت 1:53 عصر











  
بیماری کودک، کفاره گناهان پدر و مادر! / ثواب کسی که فرزند دخترش را شادمان کند

شناخت رویکرد زیباشناسانه اسلام که همراه با ظرایف بسیاری است؛ سبب می شود تا نفاط متمایز و برجسته این دین الهی نسبت به سایر ادیان آشکار شود.

گروه دین و اندیشه« خبرگزاری دانشجو»: مستحبات و مکروهات همیشه در ذهن ما تصویری کلیشه‌ای از دعا، مناجات و نمازهای نافله ایجاد می کنند؛ اما واقعیت آن است که دقت و تفکر در ماهیت و ذات برخی از دستورات اسلام فی نفسه حقانیت و کارآمدی آن را برای هر انسان منصفی آشکار می کند.

 

برخی از مستحبات و مکروهات اعم از غذا خوردن، پوشیدن لباس،سفر کردن همه و همه به سادگی بر دل می‌نشیند و به انسان می‌فهماند که واقعا این دستورات از سوی خالقی است که ما را آفریده و بیشترین آشنایی را با مقتضیات بشر دارد.

 

برای نمونه تعمق و تفکر در احادیث زیر نه تنها به سبب رویکرد عقاب و ثواب بلکه با نگاهی زیبا شناسانه تقدیم می شود تا ظرایف زیبای فکری و انسانی در دین اسلام برای هر انسان منصفی آشکار شود.


وجه مشترک تمام احادیث ذیل که از ما بین هزاران حدیث گلچین شده اند آن است که اسلام علاوه بر رستگاری اخروی؛ دیدگاهی سالم و زیبا در مسلمانان ایجاد می کند که سعادت و خوشبختی دنیوی را نیز در پی دارد. همه این احادیث بیان نگاه زیباشناسانه اسلام به دنیای اطراف است.


ثواب جوانی که زیاد در آینه نگاه می کند


حدیث اول: امام صادق(ع) از رسول خدا (ص) روایت فرمود که:« خداوند بر جوانی که زیاد در آئینه نگاه می کند و با هر نگاهی سپاس خدا را به جای آورد، بهشت خود را واجب کرده است.»


معطر کردن مسلمان


حدیث دوم: امام صادق(ع) می فرماید: «کسی که مسلمانی را معطر کند خداوند در روز قیامت به ازای هر تار مویی، نوری را را برای او منظور می کند.»


لذت بردن از آب


حدیث سوم: امام صادق(ع) می فرماید: «کسی که در این دنیا از آب لذت برد خداوند او را از لذت آشامیدنی‌های بهشت بهره مند سازد.»


تحمل بیماری کودک


حدیث چهارم: امام علی(ع) می فرماید:«بیماری کودک کفاره گناهان پدر و مادرش می باشد.»


دوست داشتن فرزند


حدیث پنجم: امام صادق(ع) می فرماید:«همانا خداوند بزرگ به خاطر شدت علاقه و محبتی که مرد (پدر) نسبت به فرزند خود دارد بر او رحم می آورد.»

 

ثواب کسی که فرزند دخترش را شادمان کند


حدیث ششم:
«کسی که به بازار رود و برای خانواده خویش تحفه ای بخرد و با خود ببرد؛ به منزله کسی است که صدقه نیازمندان را به دوش کشیده باشد و چه بهتر که دختران را پسران مقدم بدارد؛ زیرا کسی که دختری را شادمان کند گویی یکی از فرزندان حضرت اسماعیل (ع) را از بندگی رها کرده باشد و کسی که چشم پسرش را روشن کند به منزله آن است که از خشیت و هیبت پروردگار بگرید و کسی که از خوف الهی بگرید خداوند او را در بهشت های خویش وارد کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ