سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 92 مرداد 5 , ساعت 10:20 صبح

نکاتی راجع به شب قدر


1ـ شب بیست و یکم که شب شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام است و بنا به بعضی از روایات شب قدر است ولی کسی که در شب های نوزدهم و بیست و یکم به عبادت می­پردازد، خداوند او را برای استفاده از شب بیست و سوم کمک می­نماید.

بنابراین در این شب ها برای درک شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بیشتر تلاش کنید. که متأسفانه برای مردم این مطلب درست جا نیفتاده است. برای همین است که مراسمات احیاء در شب بیست و یکم شلوغ تر از شب بیست و سوم می­شود.

2ـ کار ها و وعده های بعد از ظهر را لغو کنید تا بتوانید استراحت کرده و برای درک فیوضات شب آمادگی بیشتری داشته باشید و بتوانید به راحتی تا صبح بیدار بمانید.

3ـ غسل شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را می­توانید از اول مغرب تا اذان صبح انجام دهید که البته بهتر است زودتر غسل کنید تا بقیه­ی اعمال را با غسل انجام دهید.

4ـ توصیه ی مهمی که همیشه داشته ام این است که وقتی وضو دارید دوباره وضو بگیرید؛ زیرا در روایت آمده است با وضوی مجدد نورانیت انسان مضاعف می­شود. تجربه نشان داده است که وقتی انسان دو بار وضو می­گیرد از لحاظ روحی بسیار جلوتر است یعنی نورانیت و معنویت را بیشتر احساس می­کند و در نتیجه هنگام مناجات با خدا، حال بهتری دارد و ارتباط روحی بهتر و کامل تری بر قرار می­کند.

پس در صورت توان دو بار وضو بگیرد و البته سعی کنید اول هر مرتبه ذکر بسم الله الرحمن الرحیم را نیز بگویید. در روایت آمده است که وضوی با بسم الله تمام بدن را شستشو می­دهد و کل بدن را پاک می کند.

5ـ در توسلات نگران جواب و استجابت دعاها نباشید. ما همانند فرزندانی برای پدر و مادری دلسوز هستیم که تمام حواسشان به این است که آنچه برای ما نافع است را فراهم کنند. بچه با عقل ناقص تر خود که نمی­داند باید چه چیزی بخواهد چون قدرت درک و فهم بالایی ندارد. حال آیا پدر و مادر به اندازه ی درک و فهم او به او لطف می­کنند؟ پدر و مادر آنچه را که به نفع او است برایش فراهم می­­کنند نه آنچه او می­خواهد چون آنها چندین برابر او از او اطلاع دارند و درک و فهمشان بالاتر است. لذا نگران لطف خداوند نباشید. وقتی می­خواهید وارد شب قدر شوید وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهید و مقدمات را فراهم کنید.

6ـ از خدای متعال خیر دنیا و آخرت را بخواهید . هر چه بخواهید صدها و بلکه هزاران برابر به شما عطا می­شود چرا که در چنین شبهایی و بلکه همیشه غرق رحمت الهی هستیم وگرنه با این روسیاهی ، با این عبادات اندک و ناقص ، با این گناهان فراوان باید سریعا مؤاخذه شویم.

7ـ گریه نمک دعا است. فرازهای دعا را بدون اشک نخوانید و جلو نروید. اگر هم اشک ندارید تلقین منفی به خود نکنید و سلامی به امام حسین علیه السلام داده و بگویید:" یا اباعبد الله می خواهم برایتان گریه کنم پس شما مرا کمک کنید. چرا که فرمودید: من کشته ی اشکم" . لذا سعی شما در این باشد که اشک بریزید تا ان شاء الله بیشتر مورد عنایت خداوند قرار گیرید



لیست کل یادداشت های این وبلاگ