سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 شهریور 13 , ساعت 2:21 عصر

معجزات سیر :


در زمان بعثت حضرت محمد (ص ) شهرهاى عربى آلوده به بیمارى هاى همه جا گیر از جمله طاعون بود و جهت مصونیت کودکان آنها را به فرقه هاى بادیه نشین در قبایل مجاور مى فرستادند . پیامبر به پیروان خود دستور دادند که جهت خاصیت پیشگیرانه ازسیر استفاده کنند

 ابن سینا سیر را گرم کننده و خشک کننده توصیف کرده است . روش اصلى مصرف سیر پختن آن با غذا بود که گاهى هم آنرا با شیر مى جوشانیدند .معمولا خوردن سیر خام براى خیلى از مردم مشکل آفرین است ، گرچه بیشتر به عنوان پماد مصرف خارجى دارد . در طب یونانى از سیر براى رفع مشکلات روده اى از قبیل مسمومیت هاى غذائى ، دیسانترى و دیگر عفونت ها استفاده مى شد . ضمنا براى درمان آسم ، سرفه هاى شدید یا سیاه سرفه و گوش درد به کار مى رفت .

سیر در کتاب های پزشکی هر فرهنگی به چشم می خورد . برای هزاران سال ، سیر جهت پیشگیری و مداوای بیماران به کار رفته است . دکتر هربرت پیرسون (انستیتوی ملی سرطان ایالات متحده)

از ابتدای تمدن ، سیر به وسیله بشر مورد تمجید قرار گرفته است ، بقایای سیر در غارهای مسکونی چند هزار سال پیش یافت شده است و این مطلب در اولین مدارک پزشکی تمدن های عمده مشاهده می شود سیریک یارو نیست بلکه یک یاروخانه است جهت پیشگیری از ابتلای به حمله قلبی ، کاهش ‍ خطر سرطان ، کاهش کلسترول ، پایین آورنده فشار خون ، بهبود در هضم غذا و نیز به عنوان آنتی بیوتیک ، مورد استفاده قرار می گیرد

سیر فى نفسه کبد را از آسیبها حفظ مى کند . ضمنا سیر اثر عمیقى براى ضد سمى کردن آنزیم هاى کبد دارد که باعث از بین بردن مواد سمى مى شود و آنها را بدون اثر مى نماید.

سیر قادر به درمان و پیشگیرى از بسیارى امراض ناشى از عفونت هاى میکروبى ، ویروسى ، قارچى و انگلى مى باشد . مدارک ثبت شده در هندوستان به زبان سانسکریت استفاده از سیر را به عنوان دارو از 5000 سال قبل حکایت مى کند که با زمان ثبت شده در بین النهرین تطابق دارد . در یکى از کهن ترین مدارک موجود به نام مدرک بوور از روى مدارک قدیمى ترى در حدود سال 350 بعد از میلاد تصویر بردارى شده ، آمده است که سیر قادر به معالجه بیمارى هاى لاغرى ، ضعف هاضمه ، کوفتگى ، سرفه ها، زکام ها، ناراحتى هاى پوستى ، هموروئید، ورم معده ، بزرگ شدن طحال ، هضم نشدن غذا، دردهاى معده ، یبوست ، دفع کرم ها، رماتیسم ، سل ، جذام و صرع مى باشد

بقراط که امروزه پدر طب نامیده مى شود و سوگندى که پزشکان یاد مى کنند به نام او یعنى سوگند بقراطى  است ، در قرن چهارم قبل از میلاد مى زیسته است ، پایه مستحکمى که بنا نهاد که بعدا براى مدت 2000 سال اساس طب اروپا و هم اکنون بناى طب غربى مى باشد . او سیر را براى عفونت ها، زخم ها، سرطان ها، جذام و مشکلات گوارشى توصیه کرده است

دیوسکرایدز مشهورترین گیاه شناس یونانى سیررا برای مواردزیر

توصیه کرده است :

1 براى دفع گاز

2 درمان گاز گرفتگى سگ ها و جلوگیرى از هارى

3 درمان سرفه مزمن

4 مخلوط با کندر براى دندان درد

5 تمیز کردن رگ ها و جلوگیرى از تصلب شرایین

6 مخلوط سیر له شده با زیتون سیاه به عنوان مدر

7 مخلوط با نمک و روغن براى تورم پوست

8 مخلوط با عسل براى خال و جذام

دیو سکرایدز هم مانند بقراط در مورد عوارض جانبى سیر مى گوید: سیر مى تواند از طریق خشکى به معده زیان برساند و موجب عطش شدید شود. به طور کلى وقتیکه در داروخانه گیاهى به دنبال دارویى هستیم ، منظور یافتن دارویى است که قدرت درمان اکثر بیمارى ها را داشته باشد . بیشتر بیمارى هایى که توسط گیاهان معالجه مى شوند، آنهایى هستند که به خودى خود درمان خواهند شد، صرفنظر از اینکه آن گیاه را بخوریم یا نخوریم ، ولى سیر مطلقا از این برداشت مستثنى مى باشد . اکثر موارد استفاده از آن که در این کتاب عنوان شده ، جنبه جهانى داشته و کلیه آنان در طول قرون گذشته و توسط فرهنگ هاى مختلف مورد استفاده و تاءیید قرار گرفته است . علاوه بر این علوم جدید نیز تا حد زیادى به توان بالقوه آن به عنوان آنتى بیوتیک ، آنتى ویرال ، ضد تصلب شرایین ، ضد فشار خون و ضد سرطان پى برده و مصرف آن را در موارد زیر جایز دانسته است از جمله :

ورم روده ، درد روده ، بیمارى هاى وریدى ، آسم ، گازگرفتگى سگ ، مار و عقربگزیدگى ، تاول ها، برونشیت ، اسهال ، ضعف هاضمه ، دیسانترى ، گوش درد، صرع ،خستگى ، تب (عفونى ) قانقاریا (25)، سردرد، سرماخوردگى ، ناراحتى هاى قلبى ،هموروئید، فشار خون بالا، گرفتگى صدا، سوء هاضمه ، عفونت ها، مشکلات کلیه ، جذام، طاعون ، سینه پهلو، سموم ، رماتیسم ، مشکلات پوستى ، ورمطحال ، پیچیدگى و صدمه به تاندن ، کشیدگى عضله ، دندان درد،سل ، تومورها، زخم ها (پوستى )، کم وزنى ، سرفه شدید، کرم ها و زخم ها اروپاىشمالى

پاراسل ساس پزشک سوئیسى بود که در پایان قرن شانزدهم مى زیست، او اولین پزشک اروپایى بود که درمان طاعون انسانى توسط سیر را توصیه نمود و این مورد مصرف را بلا شک از روستاییان آموخته بود . او متذکر شد که سیر ضد سموم ، معالج سرفه و ادرار آور مى باشد و ناراحتى هاى پس از زایمان را برطرف و زخم هاى پوستى را مداوا مى کند

جان جرارد مشهورترین گیاهان انگلستان در کتابى به نام تاریخ نباتات در سال 1597 توسط جان جرارد جمع آورى شد . او به طور معمول به متون کلاسیک و داروهاى متداول آن زمان ، توجه داشت و از ذکر اطلاعات مردم عوام خوددارى کرده است . او سیر را فوق العاده شفا بخش دانسته و مصرف آنرا براى معالجه در شرایط زیر توصیه کرده است :

1 براى مخاط زیاد و براى سرفه هاى مزمن همراه مخاط غلیظ ( بر خلاف سرفه خشک )

2 براى گرفتگى صدا

3 همراه برگ انجیل و زیره سبز براى گزش حشرات و نیش زنبور

4 براى مارگزیدگى و سایر مسمومیت ها

5 براى دفع گاز (آنرا شکسته و به صورت گاز خارج مى کند ) . 6 تجمع مایع در یک نقطه از بدن در اثر سرماخوردگى

7 جوشانیدن سیر با شیر براى دفع کرم ها

8 جهت پیشگیرى از سرایت بیمارى هاى مسرى

9 براى شوره و پوسته شدن پوست کودکان

جرارد همانند اکثر نویسندگان قبلى اخطار کرده که سیر را براى افراد خاص ‍ باید خیلى حرارت داد .

 

در زیر چند پیشنهاد براى مبارزه با بوى سیر درج مى شود:

1 سعى کنید که به آن عادت کنید، این پیشنهاد اول من است . به همسر و اعضاء خانواده سیر بخورانید و از مزایاى سلامتى آن به طور کامل بهره مند شوید .

2 به جاى خوردن سیر خام ، آن را پخته و میل کنید که معمولا بوى تند آن کم مى شود .

3 روى آن را بپوشانید؛ جویدن سبزى جعفرى با سیر یک سرپوش سنتى مى باشد، گیاه رز،  دانه بو داده قهوه ، دانه جعفرى و یا دانه هل نیز کار ساز هستند . ضمنا در صورت تمایل مى توانید از قرض ضد بوى مزمزه با طعم دارچین و نعنا استفاده کنید .

4 آن را در کپسول ریخته و میل کنید که در دهان بویى باقى نمى ماند. کپسول پودر سیر بیشتر از کپسول روغنى آن بو دار مى باشد ولى داراى منافع طبى بیشترى مى باشد .

 5 کیولیک سیر بخورید . این محصول فاقد خیلى از ترکیبات گوگردى که بوى سیر از آنها است ، مى باشد . این ماده بعضى از خواص از جمله ، جریان خون ، خاصیت ضد سرطان ، اثر تقویتى سیر را حفظ مى کند ولى خاصیت آنتى بیوتیکى آن از بین مى رود .

عوارض جانبى

طى قرن ها پزشکان موارد زیر را به عنوان عوارض جانبى مطرح کرده اند:

1 گاز

2 احساس حرارت

3 اختلالات گوارشى

4 سنگینى سر

5 ازدیاد درد

6 کمى دید چشم

7 تهوع و سردرد

8 برافروختگى صورت

آخرین نکته : کسانیکه در مبارزه با میکروب افراط میکنند وهمه چیز حتی آب خوردن را میجوشانند ، میوه را میپزند علاوه از آنکه از خواص طبیعی غذاها محروم میمانند بواسطه عدم امنیت روح ، وجود خود را کاملا در اختیار بلا وبیماریها میگذارند ویادمان نرود ابن سینا سیر را اکسیر نامیده است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ